Világszerte elérhető lesz a 25 ezer dolláros kompakt Tesla

2021. 02. 10.
  • Tesla
  • Model 3
  • hatchback
  • Model 2
  • elektromos autó
  • villanyautó
  • EV
  • népautó
  • Gigafactory Sanghaj
  • Giga Sanghaj
  • Kína
  • olcsó Tesla
  • Tom Zhu
  • kutatás-fejlesztés
  • R&D

Az autó teljes egészében, a tervezéstől a kivitelezésig Kínában készülhet.

Tom Zhu, a Tesla China elnöke egy friss interjúban beszélt a Xinhua Net kínai állami médiacsatornának az elektromosautó-gyártó helyzetéről, terveiről a dél-kelet ázsiai országban. Mivel a beszélgetés középpontjában a Tesla China jövőbeli tervei álltak, így természetesen az Elon Musk által már a tavaly szeptemberi Battery Day keretében beharangozott, egyes országokban 25 ezer dollárba (aktuális árfolyamon átszámolva 7,4 millió forintba) kerülő kompakt autó kérdését sem lehetett megkerülni. Zhu megerősítette, hogy a kisebb és olcsóbb Tesla tervei a Sanghajban található Gigafactory üzemben készülnek majd el. 

Zhu azt is elmondta, hogy a tisztán elektromos, kompakt kisautó a kínai fővárosban készül majd, és az egész világon megvásárolható lesz. Ami az időtervet illeti, a szakember megerősítette, már elkezdték a kutatás-fejlesztési (R&D) központ kivitelezési munkálatait, ahol sor kerül majd az 1-2 éven belül érkező villanyautó tervezésére. Egyébiránt ez lesz a kaliforniai cég első R&D központja, amely nem az Egyesült Államokban található. 

Tesla Model 3 a gyártósoron, szemből

 

A Tesla rekordot jelentő, kevesebb mint egy év alatt készült el az építkezés első fázisával, így 2019 októberében már meg is kezdődhetett a Model 3-as szedánok gyártása a kínai fővárosban. Ezt követően indult a második fázis, vagyis a Model Y crossover gyártósorának kivitelezési munkálatai, amelynek befejezéséhez és üzembe helyezéséhez szintén nem volt szükség egy évre. Szakemberek úgy vélik, a beharangozott kutatási-fejlesztési központ is illeszkedni fog ebbe a sémába, így már a közeljövőben megkezdődhet a legkisebb Tesla tervezésével kapcsolatos munka.

Már elkezdtük az R&D központ építését itt, a Tesla Gigafactory Sanghajban. Ez lesz a Tesla első R&D központja, ami nem az Egyesült Államokban található. A kutatás-fejlesztési központ rendelkezni fog az összes nélkülözhetetlen tudományterülettel, így a járművek tervezésétől kezdve, a mérnöki és fejlesztési munkán át egészen a tesztelésig minden megtalálható lesz benne” – árulta el Zhu.

 

Tesla hatchback szemből, menet közben – látványterv

Zhu azt is kifejtette, hogy a Tesla China határozott célja, hogy megtervezze, kifejlessze és legyártsa saját, eredeti Tesla autóját, amelyet aztán a világ minden táján értékesíteni fognak. A kitűzött célár pedig a már sokat emlegetett 25 ezer dollár lesz. Ugyanakkor nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy – akárcsak bármelyik másik gyártó esetében is tapasztalható – a Tesla járműveinek ára sem egységes. Hogy mást ne mondjunk, az egyes piacokon eltérő mennyiségű adóval sújtják az autókat, illetve a valutaátváltás is számottevő eltéréseket okozhat. Mindettől függetlenül ez a modell lesz majd a Tesla által kínált legolcsóbb autó a piacon.

Tesla hatchback hátulról – látványterv

 

Egyes hírek szerint a Tesla kompaktja valójában egy hatchback lesz, amely a Model 3-as alapjaira készül, és minden valószínűség szerint a Model 2 nevet viselheti majd. Ráadásul egyes hírportálok már azt is tudni vélik, hogy az új villanyautó első prototípusainak tesztelése már idén megkezdődhet, és akár már 2022-ben piacra is kerülhet.

 

Ha Te is szeretnél Teslát venni, akkor keresd Mudri Dániel kollégánkat, aki készséggel áll rendelkezésedre telefonon vagy e-mailben (+36-20-366-3447, daniel.mudri@mahzrt.hu)