Meglepően kis akkupakkot kaphat az idén érkező Tesla Semi

2021. 02. 15.
  • Tesla
  • Elon Musk
  • Semi
  • teherautó
  • kamion
  • nyergesvontató
  • elektromos autó
  • villanyautó
  • EV
  • akkumulátor
  • akkumulátorcsomag
  • akkumulátorpakk
  • 4680
  • akkumulátorcella
  • Battery Day
  • alvázarchitektúra
  • vázszerkezet
  • teljesítmény
  • hatótáv

Az elektromos nyergesvontató 500-800 kilométeres hatótávra lesz képes egyetlen töltéssel.

Ha lehet hinni az egyre gyakrabban felröppenő híreknek, hamarosan megkezdődik a Tesla Semi teherautójának gyártása, ráadásul Elon Musk, a kaliforniai elektromosautó-gyártó vezérigazgatója már azt is elárulta, mekkora akkucsomag dolgozik majd a járműben. 

A Tesla még 2017-ben jelentette be azt a szándékát, hogy Tesla Semi néven egy tisztán elektromos nyergesvontatót szeretne piacra dobni, amely egyetlen feltöltéssel 500-800 kilométeres hatótáv elérésére lesz képes. 

A várakozások szerint a Semi 150-180 ezer dollárba (aktuális árfolyamon számolva 44,5-53,4 millió forintba) kerül majd. A Tesla új modellje minden bizonnyal a hatékonyság terén fog kimagaslót nyújtani. A kiszivárgott hírek alapján maximális terhelés mellett is kevesebb mint 2 kilowattórás energiafelhasználással fog rendelkezni mérföldenként, amely nagyon alacsony üzemeltetési költséget jelent. 

Figyelembe véve a hatékonyságra és hatótávra vonatkozó adatokat, minden szakértő azt valószínűsítette, hogy a Tesla Semibe kerülő akkumulátorpakk mérete valószínűsíthetően valahol 600 kilowattóra és 1 megawattóra között lesz.

Tesla Semi elektromos nyergesvontató szemből

 

A Joe Rogannek adott legfrissebb interjújában a dél-afrikai születésű vállalkozó elárulta, az előzetes várakozásokkal ellentétben a Semiben egy meglepően kicsi, nagyjából 500 kilowattórás egyság teljesít majd szolgálatot. 


Amit a Model S-ben és a Model X-ben használunk, az egy 100 kilowattórás csomag, ez a Semi esetében minden bizonnyal egy 500 kilowattórás pakkot fog jelenteni" – mondta Musk a The Joe Rogan Experience című podcastben.


Úgy tűnik, ez az elektromos teherautó alacsonyabb hatótávval rendelkező változatára vonatkozik, míg az egy töltéssel akár 800 kilométeres futásteljesítmény megtételére is képes verzió csak valamikor a későbbiek folyamán érkezhet. 

Válaszul Bill Gates, a Microsoft alapítójának azon kritikáira, miszerint az akkumulátoros elektromos teherautók koncepciója nem életképes, Musk azzal érvelt, hogy egy 500 kilowattórás akkumulátor beépítéséből fakadó többletsúly a használhatóság és a hatótáv szempontjából sem jelent problémát.

A Tesla által közölt információk tanúsága alapján a Semiben már az új 4680-as akkumulátorcellát fogják használni, melyet a tavaly szeptemberi Battery Day keretében mutatott be a cégvezető. Egyúttal a tervek között szerepel az is, hogy az akkucsomagot a jármű alvázarchitektúrájának részévé teszik, vagyis nem egy különálló részegység lesz, hanem az autó vázszerkezetének szerves részét képezi majd.

 

esla Model 3-asok és Model Y-ok egy Semi utánfutóján, oldalról

Nemrég sikerült lencsevégre kapni a Semi egyik prototípusát tesztelés közben, az elektromosautó-gyártó pedig azt tervezi, hogy már idén megkezdi a villanyos nyergesvontató sorozatgyártását. Musk már több ízben utalt rá, hogy a jármű az Austin mellett épülő Gigafactory Texasban készül majd, ám az elmúlt időszakban végrehajtott fejlesztéseknek köszönhetően a Giga Nevada is alkalmas lehet a Semi sorozatgyártására. 

 

 



 

Ha Te is szeretnél Teslát venni, akkor keresd Mudri Dániel kollégánkat, aki készséggel áll rendelkezésedre telefonon vagy e-mailben (+36-20-366-3447, daniel.mudri@mahzrt.hu).