Már azt is megmondja a Tesla, mit kell majd javítani rajta

2022. 07. 27.
  • Tesla

Egy szoftverfrissítésnek köszönhetően a Tesla már előre jelzi, miért kell majd csengetni a szervizben

A Tesla-féle öndiagnosztikai rendszer nem teljesen új, Musk bejelentése vélhetően egy frissítés miatt lehet aktuális, hiszem már 2019-ben is tudott önálló hibafeltárást bizonyos esetekben. A Tesla vezérének Twitter bejegyzése alapján a cél, hogy a felhasználóknak ne kelljen sokat várni, vagy akár otthagyni az autót a szervizben.

Tesla szerelés
Kép: Tesla

Példaként az F1 szerviz csapatainak boxutcás technikáját hozta fel, ami alapján hibafeltárás és javítás munka menetét optimalizálnák, ezzel faragnák lejjebb a szervizben töltött időt. Az öndiagnosztika pontossága és részletessége még nem teljesen világos, az eddig megosztott felhasználói tapasztalatok alapján panaszkodott már a csomagtartó valamilyen O-gyűrűjére, az ablakemelők cseréjére és Bluetooth hibára is.

Az, hogy pontosan milyen mértékű hiba után küldi azonnali javításra az autót, nem derült ki. Az aktív online kapcsolat miatt logikusnak tűnik a felhő alapon megosztott hibák előre közlése a szervizállomásokkal, akik így időben fel tudnak készülni az érkező autók javítására, nem feltétlen kell megvárni a helyszíni diagnosztikát és alkatrészbeszerzést.

Az elektromos autókkal kapcsolatos javítások komoly átszervezést jelentenek még az olyan nagy múlttal rendelkező gyártók számára is, mint a Ford, ahol nagy erőkkel fejlesztik a szakemberképzést, de a Porsche is fejlesztett öndiagnosztikai funkciót a Taycanhoz. Bár a villámgyors szervizelés még nincs megoldva, a cég fejlődési tempóját nézve belátható időn belül megszorongathatja a versenytársakat a szervizszolgáltatás terén.

Ha Te is szeretnél Teslát venni, akkor keresd kollégáinkat, Král Ádámot (adam.kral@mahzrt.hu) vagy Luczek Dávidot (david.luczek@mahzrt.hu), akik készséggel állnak rendelkezésedre telefonon (+36-20-666-8888) vagy e-mailben.