Elon Musk a Twitteren erősítette meg, hogy a Tesla régóta várt új Roadstere jövőre megmutatja, mire is képes a híres/hírhedt Nordschleifén. Ám azt egyelőre még nem lehet tudni, mikor kezdődik az elektromos sportkocsi sorozatgyártása. 

Azt követően, hogy a Porsche tavaly körrekordot döntött a Zöld Pokolban vadonatúj elektromos modelljével, a Taycannal, a Tesla alapítója úgy döntött, a kaliforniai gyártó sem maradhat le a riválisok mögött. Ezért azt tervezi, hogy a stuttgartiak példáját követve az új Roadster is megmutatja, mire képes a Nordschleifén. 

Tesla Roadster szemből, menet közben – látványterv

A Taycan tavaly augusztusban 7 perc 42 másodperc alatt ért körbe a 20,6 kilométer hosszú körön. Ezzel a Porsche tisztán elektromos autója lett a leggyorsabb villanyautó a Nürburgringen. Aztán november elején érkezett a Tesla Model S Plaid prototípusa, és 29 másodpercet vert a Taycan idejére. 

Akkor még Musk úgy nyilatkozott, hogy idén – vagyis 2020-ban – az új Roadstert is biztosan el fogják hozni a Zöld Pokolba. A villanyos sportkocsi egyébként ugyanazt a hárommotoros hajtásláncot használja, mint a Plaid is. 

Most a Tesla alapítója elárulta, hogy az új Roadster nürburgringi tesztjét jövőre kell halasztani. 

Elon Musk tweetje a Tesla Roadster nürburgrinig tesztjéről

Bár az elmúlt időben meglehetősen bizonytalanná vált a Roadster-projekt jövője, úgy tűnik, Musk távolról sem tett le arról, hogy a sportautója letegye a névjegyét a legendás versenypályán. 

A kocsi 2017-es bemutatóján Musk azt ígérte, hogy a Tesla 2020-ban kezdi majd meg a legújabb elektromos autójának értékesítését. A programot később azért halasztották el, mert a dél-afrikai születésű üzletember szerint nem ez állt a Tesla fontossági listájának tetején.

Az idei év elején Musk elhintette, nem kizárt, hogy egészen 2022-ig kell majd várni arra, hogy a Roadster végre elkészülhessen, ugyanis a gyár a Cybertruckra szeretné összpontosítani az energiáit. Majd júliusban, a Tesla második negyedéves pénzügyi beszámolójának ismertetése során már úgy nyilatkozott, a Roadster gyártása 12-18 hónapon belül megkezdődhet a kaliforniai üzemben.

Tesla Roadster szemből, menet közben – látványterv

Szóval az új Roadster körül egyelőre elég sok a kérdőjel, ám a szakértők arra számítanak, hogy az elektromos sportkocsi alapjaiban fogja átírni mindazt, amit eddig a sportautókról tudtunk, vagy tudni véltünk. Ráadásul, ha elkészül, komoly esély van rá, hogy az eddigi körrekordot is át fogja adni a múltnak a Nordschleifén. 

A teljesen elektromos sportkupé alapmodellje 1,9 másodperc alatt képes nulláról százra gyorsulni. Míg az úgynevezett „SpaceX csomaggal” felszerelt csúcsmodell a hírek szerint még ennél is brutálisabb teljesítményre lesz képes.
 

 

Forrás:

Electrek