Elon Musk: a Tesla nem kémkedésre használja az autók kameráit Kínában

2021. 03. 23.
  • Tesla
  • Elon Musk
  • elektromos autó
  • villanyautó
  • EV
  • Kína
  • kínai hadsereg
  • Tesla kamera
  • kamerafelvétel
  • videófelvétel
  • tiltás
  • kémkedés
  • biztonsági kockázat
  • adatkezelés
  • nemzetbiztonság
  • Autopilot
  • FSD
  • Full Self-Driving
  • önvezető funkció
  • önvezető autó

A kínai hadsereg megtiltotta, hogy katonai bázisok és lakótelepek területén Teslák parkoljanak. 

Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója aggályainak adott hangot azt követően, hogy a kínai hadsereg megtiltotta, hogy a kaliforniai gyártó elektromos autói használják a kameráikat. 

A múlt hét folyamán a Kínai Népi Felszabadító Hadsereg egy közleményt adott ki, amelyben felhívják a Tesla-tulajdonosok figyelmét arra, hogy megtiltják számukra, hogy járműveikkel a katonai bázisok, valamint a lakótelepek területén parkoljanak.

Úgy tűnt, hogy az aggodalmat – és az ebből fakadó tiltást is – a Tesla autóin elhelyezett kamerák és azok használata váltotta ki, ugyanis a kínai hadsereg szerint a felvételek rögzítése és későbbi felhasználása komoly biztonsági kockázatot jelenthet. Mindez természetesen attól függ, hogy az amerikai autógyártó miként kezeli ezeket az adatokat.

Tesla Model S menet közben, és az autó kamerái által rögzített felvételek – montázs
Xue Qikun kínai kvantumfizikussal a napokban lefolytatott beszélgetése során Musk természetesen ezzel a kérdéssel is foglalkozott, és nem meglepő módon kijelentette, hogy a Tesla roppant körültekintően kezeli az autók kamerái által összegyűjtött adatokat.

„Rendkívül szigorúan kötnek minket a szabályok, hogy bizalmasan kezeljünk bármilyen információt, hiszen ha a Tesla az autóit használná kémkedésre Kínában vagy bárhol máshol, akkor bezáratnák a céget” – mondta a dél-afrikai születésű vállalkozó. 

Az Egyesült Államokban is felmerültek hasonló biztonsági aggályok a kínai termékekkel kapcsolatban, például az USA betiltotta a Huawei termékeinek forgalmazását, valamint a DJI nemrég felkerült az úgynevezett Entity Listre, vagyis arra a listára, mely az Egyesült Államok nemzetbiztonsági érdekeit közvetlen vagy közvetett módon veszélyeztető személyeket és szervezeteket tartalmazza.

Musk emellett kihangsúlyozta, szorosabb együttműködésre lenne szükség az USA és Kína között anélkül, hogy kifejezetten a Tesláról beszélt volna.

„Még ha lenne is kémkedés, milyen előnye származna belőle a másik országnak? És ez számítana-e egyáltalán bármit is?” – tette fel a kérdést Musk. 

Ami a Teslát illeti, a Palo Altó-i cég elsősorban a vezetéssegítő funkcióinak a továbbfejlesztésére használja az autók kamerái által összegyűjtött adatokat, amelyek célja egy teljesen önvezető rendszer megalkotása.

A Tesla lehetőséget biztosít a tulajdonosoknak arra, hogy eldöntsék, meg kívánják-e osztani a videóadatokat az Autopilot és a Full Self-Driving program részeként.

Tesla kameráinak érzékelési zónái – grafika
A kaliforniai autógyártónak a lehető legtöbb, a Teslák kamerái által rögzített adatra van szüksége ahhoz, hogy a neurális hálók segítségével az autók képesek legyenek tanulni, a cég pedig az egyes piacokra – melyek mind eltérő KRESZ-táblákat, és jelöléseket használnak – szabhassa az önvezető funkcióját. Ennek köszönhető, hogy Kínában a Tesla nem ugyanazokat a vezetést támogató rendszereket használja az Autopilot, és FSD csomagjaiban, mint például az USA-ban.

Ha Te is szeretnél Teslát venni, akkor keresd kollégánkat, Král Ádámot (adam.kral@mahzrt.hu), aki készséggel áll rendelkezésedre telefonon (+36-20-666-8888) vagy e-mailben.