Elon Musk: a Giga Berlin a Tesla új technológiáinak tesztüzeme lesz

2020. 10. 08.

A Németországban készülő Model Y-okba kerül először a 4680-as új akkumulátor cella.

Elon Musk megerősítette, hogy a Tesla új, szerkezeti elemként is funkcionáló akkumulátor kialakítása és a 4680-as akkucellák elsőként a Model Y-ban fognak megjelenni, melyet jövőre kezdenek gyártani a berlini Gigafactory üzemben.

Aki követi a kaliforniai elektromosautó-gyártóval kapcsolatos híreket, az már számíthatott erre a bejelentésre, ugyanis Musk korábban már utalt arra, hogy a Tesla a Németországban készülő Model Y-ok esetében alapjaiban fogja megváltoztatni a kocsi szerkezeti felépítését. Ám eddig ez nem volt több, mint egyszerű szóbeszéd és elejtett félmondatok. 

A Tesla alapítója most a Twitteren erősítette meg, hogy az autó szerkezeti egységének szerves részét képviselő új akkutechnológiát először Berlinben fogják a gyakorlatban is alkalmazni:

Elon Musk Twitter-bejegyzése

„Berlinben a 4680-as cellákat fogjuk használni az autó szerkezetének részét képező akkucsomagokkal, valamint a kocsi alvázának első és hátsó részét egy darabból fogjuk kiönteni. Emellett új fényezési módszert vezetünk be.”

„Rengeteg új technológiai megoldást alkalmazunk majd Berlinben, amelyek komoly kockázatot rejtenek magukban a gyártás szempontjából. Fremont és Sanghaj nagyjából 2 évvel később fog átállni ezekre, miután az új technológia már bizonyítottan működőképes.”

Nem is csoda, ha szeretnének némi időt adni saját maguknak az átállásra. És arra, hogy kiderüljön, a gyakorlatban is valóban működőképesek tudnak lenni a beharangozott új technológiák. Ugyanis ezek kifejezetten radikális változást jelentenek az autók gyártását tekintve. 

Nem csupán arról van szó, hogy az alváz első és hátsó részét is egy darabból fogják elkészíteni az új öntőpréssel, hanem ezt a két darabot az akkumulátor fogja összekötni egymással. Szemben az eddigi gyakorlattal, mikoris elkészítettek egy hagyományos alvázat, melyben elhelyezték az akkucsomagot. 

 a Tesla forradalmi alvázkialakítása a középső részen az akkumulátorcsomaggal

Musk továbbá hozzátette, hogy az új szerkezeti kialakítás jobb torziós merevséget eredményez. Ez pedig komoly áttörést jelent. 

Azt követően, hogy a múlt hónap során a Tesla bemutatta radikálisan új dizájnát, a kritikusok nem haboztak azonnal rámutatni, hogy egy esetleges balesetet követően komoly nehézségekbe ütközhet az autók javítása az egy darabból álló alváznak köszönhetően. 

A dél-afrikai születésű üzletember most ezekre az aggályokra is válaszolt, mondván az esetleges balesetek során keletkezett károk javításakor az ütközéselnyelő kereteket ki lehet vágni és csavarral rögzíthető elemekre cserélni őket. 

Ahhoz, hogy működőképes legyen a Tesla által kitalált, az elektromos SUV szerkezetébe épített akkucsomag, ehhez a Battery Day napján bemutatott 4680-as akksi cellákra van szükség. Mégpedig nagy mennyiségben. 

A villanyautó-gyártó jelenleg azon dolgozik, hogy minél inkább megnövelje a Fremontban található kísérleti üzemének termelési volumenét. A kimondott cél egyértelműen az, hogy jövő év végére elérje a 10 gigawattórás gyártási kapacitást. 

Ez a mennyiség elegendő lenne ahhoz, hogy éves szinten 100 ezer Model Y-t gyártsanak. 

Tesla Model Y szemből, menet közben