A Battery Day egyik nagy szenzációját az szolgáltatta, hogy Elon Musk bejelentett egy vadonatúj elektromos autót, melyet a Tesla 4680-as új akkumulátora fog ellátni energiával. Ráadásul az ára mindössze 25 ezer amerikai dollár (vagyis mai árfolyamon számolva 7,77 millió forint) lesz, és a gyártása három éven belül már meg is kezdődhet.

Igaz, korábban a kaliforniai cég alapítója még úgy nyilatkozott, nem tartja valószínűnek, hogy a Tesla valaha is 35 ezer dollárnál (nagyságrendileg 11 millió forintnál) olcsóbb autót készítsen.

Ugyanakkor már tavaly utalt rá, nem kizárt, hogy a Tesla a közeljövőben egy olcsóbb elektromos autót is piacra dobjon. Ezt követően röppentek fel a pletykák arról, hogy az új modell Kínában készül majd, és az EV minden bizonnyal egy hatchback kivitel lesz.

Most azonban Musk minden korábbi találgatás végére pontot tett, tiszta vizet öntött a pohárba és hivatalosan is bejelentette, hogy hamarosan elkészítenek egy 25 ezer dollárba kerülő villanyautót.

„A Tesla egy olyan elektromos autót fog készíteni, amelynek 25 ezer dollár az ára és ráadásul teljesen önvezető is lesz” – árulta el a dél-afrikai születésű üzletember.

Tesla hatchback – látványterv

Azt is világossá tette, hogy ez az árszint a Tesla új akkucellájának és az akkumulátor-gyártás területén tett erőfeszítéseiknek köszönhető. Egyúttal azt is elmondta, hogy terveik szerint az új modell három éven belül piacra is kerül – nagyjából akkor, amikor az új akkucellák gyártása eléri a maximális hatásfokát.

A kocsinak egyelőre még nincs neve, ám korábban a pletykák arról szóltak, hogy Model C-nek hívhatják majd. A C itt a „compact”-ot jelöli. Más források szerint Model 2-nek keresztelik majd, hogy ezzel is jelezzék, kisebb, mint a Model 3.

Bár hivatalos bejelentés nem történt, Musk azért utalt rá, hogy az új autó akár a berlini Gigafactory üzemben is készülhet. Elvégre az európai emberek sokkal inkább vevők a kisebb autókra, mint az amerikaiak. A pick-upok földjére a Cybertruck készül. Ha valóban Németországban gyártanák az új modellt, az már csak azért is örvendetes lenne számunkra, mert így nem kellene sem az USA-ból Európába szállítás költségét, sem az Uniós vámot kifizetni. És bár Magyarországon legendásan magas az ÁFA, még így is reális esély van rá, hogy 10 millió forint alatt megáll a három éven belül piacra kerülő új modell.

Forrás: